älskade mormor

Mormor's man Helge har hamnat på sjukhus, han har svårt att gå, svårt att andas och han har sjukdom. Denna text är till min älskade mormor.

Mormor, jag kan se din oro, din sorg och din rädsla i dina ögon, men jag kan också se ditt hopp och din styrka. Du är en utav de starkaste personerna jag har träffat, du har nu delat med dig av din styrka till din älskade man, han klarar allt, han är lika stark som dig. Jag har aldrig visat det förut, jag har hållt mig tillbaka och varit lite feg, men mormor jag älskar dig hur mycket som helst, du har alltid funnits där och hjälpt till sedan jag kom ut ur mammas mage, du står alltid där med en öppen famn när det är någonting eller om man bara vill ha närhet. Du ställer dig fortfarande och bakar bullar och bröd som när vi var små, kommer ihåg hur mycket jag älskar dina nybakade bullar med mjölk. Tillbaka till dig mormor. Du beskrev den hemska bilden när dom stack nålar i Helge överallt. Då hörde jag din röst darra, den darrande rösten innan tårar, sen stängde du dörren och gick mot ditt hem där du nu ska sova själv. Jag sa då till mamma " om det händer Helge någonting så tänker jag sova hos mormor". Det kommer jag också, att se min mormor knäsvag av oro gör ont i mig. Som sagt, du har gett honom din otroliga styrka, den styrka ingen annan kunde få, du har gett den till honom. Nu vet du att han klarar sig, mig dig vid hans sida så kommer allting gå den rätta vägen, allting kommer se ljust ut. Allting kommer ha sin mening. " Tills döden skiljer oss åt", minns du dom orden mormor?
Det är så man nu vet att han klarar allting, det sista han vill är att skiljas från dig, han gör det han vill därför kommer han komma hem till dig, med dig vid hans sida klarar han allt. Jag lovar dig mormor..älskade mormor.
// ditt barnbarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0