att fylla år för mig känns...

...Jobbigt.
Om 2 veckor exakt idag så fyller jag 17 år. Jag gillar verkligen inte att fylla år, man får ju saker av andra utan att kunna ge någonting tillbaka. Hade jag kunnat så hade jag gett en sak eller någonting till varje person som gav mig någonting när jag fyller år. Det är verkligen hemskt att bara tacka och ta emot utan att få ge tillbaka. Nu när jag fyller 17 så har mina fina vänner planerat någonting som jag inte får veta om, vad det än är så tror jag, eller jag är rätt säker på att jag kommer bli riktigt glad, men... Jag hatar att ta emot, att stå och le när jag inte får ge någonting tillbaka som gör dom glada liksom. Det är riktigt jobbigt faktiskt. Jag får ge tillbaka dagen efter eller någonting, kanske bjuda ut som på en fin middag eller någonting liknande, ge dom någonting dom verkligen vill ha, jag vet inte. Får ta reda på vad dom skulle vilja ha av mig tror jag. Kan inte bara ta emot sådär, måste få vara snäll mot dom också. Även om det är min födelsedag. Fylla år är alltid kul i denna ålder, man blir äldre, vuxen, om ett år får jag gå ut på krogen, köra bil, göra vad jag vill osv. Känslan finns ändå där hela tiden, känslan utav att skratta, le och ha super kul utan att få ge tillbaka, alltså nej. Det går inte bara.
over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0