Ge mig ett jobb

Jag vet inte om det är någonting fel på mig eller så men jag är så otroligt stressad, irriterad och allt för att jag inte jobbar. Jag är 16 år, blir 17 den 19 februari, går första året på gymnasiet och har en massa plugg men jag VILL verkligen jobba nu. Jag ska iallafall be mor åka med till kommun imorgon så jag kan söka till sommarjobb, och efte sommaren så får vi se vart allt leder. Skulle hemskt gärna vilja jobba på dagis. Det har jag ju gjort tidigare år och jag vet ju faktiskt hur det går till, sen tycker jag ju att det är så otroligt kul med små ungar. Skulle aldrig tacka nej men några timmars jobb på dagis. Jag vill verkligen nu, jag bli nästan arg på grund av att jag inte har ett jobb, ändå är jag bara snart 17 år och har knappt börjar mitt liv än. Jag må vara galen men jag vet vad jag vill. Det jag vill det gör jag. Så söka jobb ska fan göras nu. Ska inte gå hemma i onödan när man kan göra någonting med livet. Vi har ju faktiskt sådan tur att vi ungdomar som går i skolan än fortfarande kan få jobb efter skolan och på helgen, det är ju faktiskt hur bra som helst, varför inte utnyttja det då? Det tänker iallafall jag göra. Hejdå!
over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0