PUNKT - Johan Alander

Har nu sittit en stund och läst ur min bok (PUNKT - Johan Alander, även kallad Sober som artist namn). Boken är helt fantastisk, har både skapat leenden och fällt tårar när jag läst. I boken skriver han om sitt liv från dag ett fram tills idag. Varje kapitel i boken har en låt som tillhör kapitlet, så man får med en skiva i  boken med hans låtar från det albumet.  Han inleder boken med denna text:

'Hej, jag heter Johan och är alkoholist och narkoman.
Första gången jag skulle presentera mig på det sättet var jag så nervös att jag
nästan svimmade. Vi satt tio personer i ring kring ett litet bord i ett släckt rum.
På bordet stod några tända värmeljus och böcker som handlade om drogmissbruk.
Det var första morgonmötet i behandlingen och vi skulle gå ett varv där
vi fick presentera oss lite kort för varandra. Jag hörde inte ens vad de andra
sade för jag var så nervös. Det gjorde inte saken bättre att en av killarna runt
bordet hade dragit kniv mot mig på en fest för några år sedan.
Ordet hade kommit till mig och jag presenterade mig som "Johan, alkoholist
och narkoman", och det enda jag kunde tänka var:

"Hur fan hamnade jag här?!'

Jag ska faktiskt inte skriva så mycket mera om boken för jag är rätt bra på att avslöja det mesta. Jag köpte boken HÄR. Köp den, jag kan LOVA att ni inte blir besvikna, den är hur bra som helst. Jag kan knappt vänta tills han släpper nästa bok.
over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0