Tack för två underbara dagar

Vår resa började 08.30 på morgonen då vi satte oss i bilen och åkte mot Karlskoga. Både jag och älskling slocknade i bilen en stund tills vi hamnade på Donken i Mariestad om jag minns rätt där vi slängde i oss en milkshake innan vi fortsatte resan. När klockan var runt 12.00 tiden så var vi framme vid vårat första stopp. Boda Borg. Det var verkligen lyckat. För er som inte vet vad det är så är det verkligen rena rama paradiset, haha. Man gör olika banor, allt från att krypa igenom "spindelnät" (som ni ser att älskling pappa gör på första bilden), till att kläddra på väggar och upp och ner. Tänka behövdes också. När man klarat första "nivån" på banan så lös det en lampa och man skulle igenom dörrar och klara nästa tills man kom till slutet där en stämpel väntade. Hur kul som helst och jag skulle kunna göra det när som helst, tusen gånger om. Vi tog oss en paus efter ett par timmar och då var det tacobuffe som vi bjöds på, mumms. Sen var vi igång igen. 18.00 drog vi oss till nästa stopp som var Örebro.
Vi checkade in på ett Hotell, super bra. Jag och älskling fick ett eget hotellrum vilket var super mysigt. Direkt när vi kom dit slängde vi oss i sängen, sen tog vi oss en behövlig dusch. Svetten rann verkligen när man sprang runt på boda bort så det var änna bra med en dusch. Jag och älskling sprang ut en sväng och inhandlade lite gosaker till senare på kvällen. Väl tillbaka på hotellet igen så var det bara att vänta någon timme sen trampa vi oss alla ut till en restaurang och åt godmat och pratade en massa. Vid 23.00 tiden drog vi oss tillbaka till Hotellet, slängde oss i sängen och tryckte i oss de onyttiga;) Vi kikade lite på tv också innan vi slocknade efter lite mysande och smaskande på det vi köpt. Dagen efter blev det till att kliva upp redan vid 08.00
Vid 08.30 var vi nere och åt hotellfrukost. Började lätt med mackor och sånt sen gick vi vidare med ägg, bacon,våfflor, kaffe osv. När det gäller hotellfrukost så kan man nästa äta hur mycket som helst för att det är så sjukt gott, haha. Sen gick vi upp på rummet igen och både jag och älskling slocknade i någon timme igen tills det var dags för vårt äventyr vid 12.00. ÄVENTYRSBAD! Älsklings föräldrar överraskade oss lite med att åka till ett äventyrsbad som jag faktiskt velat till länge. Badade en massa må jag lova och hade super kul. Det slutade med att jag och älskling satte oss i en varm bubbelpool och hade det skönt innan det var dags för att börja byta om och sådant för att dra sig därifrån, och hem till lilla Trollhättan. Jag stensomnade i bilen också, självklart var fotografen Max i farten, haha. Vi var iallafall hemma runt 19.00 tiden men inte var energin slut. Jag och älskling trampade oss till gymmet för ett pass och det var behövligt. Haha. Där var mina två fantastiska dagar slut och jag är nöjd till 110% och tvekar inte på att göra om det! Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0