När drogerna tar plats

Jag vet inte varför men det är en del tänkande på saker just nu. Just nu tänker jag på en otroligt nära person till mig, han har en vän, en vän som försvann från honom. Dom var så nära man vänner man kunde bli men drogerna dog sin plats, och det försvann mellan dom. Jag kommer inte skriva några namn här för det bör inte komma ut så min "nära person" är min vän. Min vän förlorade alltså ja, sin bästa vän på grund av alla drogerna som kom emellan dom och gör än idag. Han är lika gammal som jag är och redan fast i det. När min vän berättar om honom, när han säger hur nära vänner dom var, hur kul dom hade. När han säger " jag  hade en vän men drogerna tog över honom" så gör det ont i hjärtat. Att se på min vän nästan med tårar i ögonen medans han ger mig sin telefon för att lyssna på en låt som får honom att tänka på sin förlorade vän så svider det. Jag såg i min väns ögon att det gjorde lika ont i honom, nej mycket ondare i honom, det syntes hur mycket han saknar sin förlorade vän, det syntes hur ont det gjorde i hans hjärta och det syntes hur mycket han ville hjälpa honom. Det är någonting som hindrar, någonting som gör att han inte vill berätta för någon om sin förlorade väns problem. Jag önskar jag själv kunde göra någonting, jag önskar att jag kunde berätta för någon som kunde hjälpa honom, men jag kan inte.

Folk som har en nära person som fastnat i drogerna är rädda för att säga till någon som kan hjälpa dom. Visst, får din nära vän/familjemedlem reda på att det är du som berättat det så kommer han/hon " hata " dig tills det är över. När han dag blir helt fri från det,vilket kan ta tid så kommer han komma till dig och tacka för din hjälp, tacka för ditt stöd som du gav honom utan att du själv märkt av det.
" att inte säga till när ens vän tar droger är som att kolla på när han tar sitt liv"
Någonting liknande sa min vän till mig här om dagen, men ändå hindrar någonting honom från att hjälpa sin förlorade vän. Rädslan för att han tror att han aldrig mera kommer få se honom? Rädslan för att han ska hata honom?
Jag har ingenaning,men jag hoppas det vänder. Han kommer inte försvinna för alltid om du inte sätter stopp för det,idag kollar du på när han långsamt tar sitt liv som du kanske kan rädda.
Han kommer aldrig hata dig när det är över. Kom ihåg att du gör ingenting för din skull, utan för HANS skull, för hans framtid, för hans överlevnad. Du som är min vän i denna text, säg till om jag kan hjälpa dig.
over and out

Kommentarer
Postat av: rebecca

Sv; Kan inte snacka i telefon just nu för jag äter och sen måste jag duscha för jag har lite bråttom! Men vi kan väl höras senare?

2012-04-21 @ 11:12:48
URL: http://lessionsofviolence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0