True story, brah

Det var en vacker viner eftermiddag i November 2010. Trollhättans FK var på Eurostarscupen i Göteborg när denna fantastiska lilla konflikt/historia utspelade sig. Berättad av Max Heltorp. (Ljudbok köps separat). Såhär var det:
Vi var i gruppspel och mötte Carlstad United. Ett bra lag. Inte bättre än oss. Vi kan ta dom. När det började dra sig mot slutet av matchen så får jag tag på bollen och sätter en jävla fart mot målet. En försvarare slänger sig efter mig och tacklar undan mina ben från jordens yta. Därför är han under mig när jag flyger genom luften med fötterna upp och röven ner. Därför vet jag att jag kommer få en fruktansvärd landning på arslet och förbereder mig på det värsta. Men landningen kunde inte gått bättre. Jag landar rakt i ansiktet på han som tacklade mig och han får en sprucken läpp och blöder ur näsan. Jag skrattar åt han och går därifrån. En annan av motståndarna säger då ganska högt så alla ska höra: " Haha, fan vad ägd du blev!"
Jag svarar minst lika högt: "Kolla vem som blöder då, din fula fitta!".
Då känner deras målvakt för att gå fram till mig ungefär 10 centimeter från mitt ansikte och skrika: "Vad fan sa du precis?!"
Jag svarar nonchalant: "Hörde du ute vad jag sa?
"Jo"
"Vad fan frågar du vad jag sa för då?"
Målvakten vet inte vad han ska säga och bara kollar på mig med en dum jävla min. Då stiger David fram, en spelare i mitt lag som aldrig tycker det är ett dåligt läge för lite humor och säger.
"Ey killar, kolla! MÅLVAKTEN BLEV MÅLLÖS!"
Alla skratta så vi dog och målvakten blev rödare än en tomat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0