2010,2011,2012

De fyra bilderna åt vänster visar år 2010,
De fyra bilderna åt höger visar 2011
Och de fyra bilderna längst ner visar 2012

Ett stort frågetecken, VAD HÄNDE?!
Jag kan svara på det. Jag var tillsammans med en tjej och älskade hennes sköna stil. Själv var jag osäker på vem jag var men testade själv stilen och trivdes i dessa stora tröjor och stora byxor ihop med skejtskorna..eller inte. Jag har sedan barnsben älskat att fixa med hår, sminka och shoppa massa olika skor och snygga kläder, och följa modet. När det tog slut mellan mig och henne så hittade jag mig själv mer för varje dag. Jag var först blyg,feg och rädd över hur folk skulle reagera när jag klev ut genom dörren som en ny människa, så det tog sin tid. Jag träffade en kille som jag idag är tillsammans med. Han är en person som verkligen inte skäms över sig själv, han har modet till att se ut och göra det han själv vill och trivs med. Han har lärt mig att jag inte ska lyssna på de andra tycker, att jag är finast när jag ser ut som jag själv vill. Idag ser jag ut som på bilderna längst ner. Idag är jag en skogalen tjej, älskar att sminka och trixa med hår + att jag älskar att shoppa nya kläder och liknande hela tiden. Har också fått fram mitt leende för världen. Idag visar jag vilken sprallig och glad liten tjej jag faktiskt är. Idag kan jag till och med säga det - Jag trivs med mig själv!
Jag har mig själv att tacka för det, för att jag hittade mitt mod och vågade visa vem jag egentligen är.


En sak innan jag slutar. I texten får jag det nästan att låta som om det var tjejen jag var tillsammans med fel att jag inte var mig själv. Så menar jag inte, jag fastnade vid den stilen hon hade men jag var såpass liten att jag inte riktigt visste vem jag var eller vad jag gillade, sen föll jag lätt för grupptryck och gjorde det andra gjorde. Sen vågade jag inte riktigt göra som jag själv ville eftersom att självförtroendet var på botten. MEN INTE LÄNGRE.



Tillbaka till det jag ville säga. Tack till mig själv, och de största tacket till min älskade pojkvän som alltid finns där och för att han fick mig att förstå att jag är finast när jag är mig själv, och att jag verkligen dugen som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0